Trening interpersonalny opiera się na doświadczaniu różnych sytuacji uczestników w procesie grupowym. Dzięki temu doświadczeniu uczestnicy poszerzają swoją wiedzę o nich samych o i o innych. Ludzie uzmysławiają sobie zmiany, które chcieliby wprowadzić w swoim życiu. W odpowiedzi na potrzeby uczestników w czasie trwania treningu interpersonalnego trener dostarcza narzędzi, które mogą pomóc dokonać tych zmian.

Na treningu interpersonalnym uczestnik wchodzi w interakcje z innymi uczestnikami w sytuacji pełnego zaufania wobec otoczenia, co daje mu możliwość poeksperymentowania z nowymi formami zachowań i uzyskania informacji zwrotnej, od tych którzy widzą efekty zmian. W rezultacie dowiadują się, jak są postrzegani przez innych.

Trening interpersonalny z racji tego, że daje możliwość doświadczania w bezpiecznym otoczeniu daje możliwość poznania siebie i swojego zachowania w konkretnych sytuacjach. Trening umożliwia rozwój szeroko pojętych kompetencji takich jak: komunikacja, wyrażanie emocji czy funkcjonowanie w grupie. Trening interpersonalny opiera się na procesie grupowych, a trener prowadzący tak prowadzi grupę, by przeszła ona przez wszystkie fazy procesu, tak by rozwinęła się a uczestnicy wypracowali bardziej dojrzałe formy funkcjonowania w grupie.

Trening interpersonalny przeznaczony jest dla:

- Managerów i Kierowników

Dzięki treningowi uczą się lepiej zarządzać zespołami, zaczynają rozumieć zachowania i motywacje podwładnych pracowników. Po treningu zaczynają również trafnie dobierać też interwencje i techniki w pracy z grupami w kontekście sytuacji grupowych. Dzięki temu komunikacja może przebiegać o wiele łatwiej, a wzorce zachowań nie determinują już relacji. Zrozumienie i umiejętność rozwiązywania konfliktów po treningu sprawia, że praca jest o wiele efektywniejsza i bardziej satysfakcjonująca.

- Pracowników pomocy społecznej, pedagodagogów i specjalistów pracujących w służbie zdrowia

Praca pomagaczy dość znacząco obciąża osobowość specjalistów, dlatego warto by korzystali oni z treningów interpersonalnych. Dzięki nim specjaliści lepiej radzą sobie ze swoimi emocjami i bardziej rozumieją emocjonalne potrzeby swoich klientów. W pracy specjalistycznej dzięki treningowi reagują bardziej adekwatnie na zachowanie klientów. Specjaliście dzięki treningowi rozumieją motywacje innych ludzi/swoich klientów dzięki czemu ich praca przynosi lepsze efekty.

- Psychologów i studentów psychologii

Trening interpersonalny stanowi dla tych specjalistów element uzupełnienia wiedzy zawodowej. Dzięki niemy specjaliści mogą doświadczyć osobiście mechanizmów kierujących ludźmi we wzajemnych interakcjach. Trening umożliwia przyglądniecie się swoim zachowaniom w grupie. Dzięki treningowi specjaliści uczą się jak kontrolować i modelować swoje zachowania w trakcie pracy z klientem. Specjaliści mogą nowo zdobyte umiejętności wykorzystać w różnych sferach działalności zawodowej, pomocne są zarówno w biznesie w dziale HR, gdzie trzeba dostosować ścieżkę kariery do potencjału pracownika jak i w pracy z dziećmi w szkole czy placówce wychowawczej, gdzie trzeba dostosować się do możliwości rozwojowych dziecka. Trening interpersonalny pogłębia empatię, która jest niezbędna w profesjonalnej pracy psychologa.

- Osób pragnących rozwinąć swoją osobowość

Trening interpersonalny umożliwia takim osobom pogłębić wiedzę na temat człowieka i poprawić kontakt z innymi ludźmi. Dzięki treningowi ludzie zaczynają rozumieć innych, a dzięki temu poprawiają się relacje z szefem, partnerem i dziećmi. Kontakt emocjonalny z sobą i innymi sprawia, że człowiek odczuwa większą satysfakcję z życia zawodowego i prywatnego.

 

Jeżeli chcesz uzyskać jeszcze więcej informacji, złożyć zamówienie lub chcesz dopytać o coś, co jest dla ciebie niejasne zadzwoń lub napisz:

 

Telefon – 698667797

Email – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.